דילוג לתוכן
כיצד לשפר את זמן הטעינה של האתר

כיצד לשפר את זמן הטעינה של האתר

מדוע יש חשיבות מכרעת לזמן טעינת האתר ?

לפני הכל , הגולשים  מצפים שזמן הטעינה יהיה נמוך מ-2 שניות ולא מעט מחקרים הנעשו לאחרונה מצביעים על כך  כי אתרים הנטענים לאחר 3 שניות לעומת אתרים הנטענים עד 2 שניות - "נהנים" מ-7 אחוז פחות פניות ו/או מכירות דרך האתר. כלומר שניה אחת שווה לכם 7 אחוז יותר או פחות במכירות.

נקודה נוספת היא גוגל שמטרתה להציג תוצאות רלוונטיות לגולש ואם זמן הטעינה של האתר שלך ארוך מדי ועלול לגרום לגולש לנטוש את האתר עוד לפני שעלה - אז האתר שלך לא רלוונטי או פחות רלוונטי מאחרים ולכן אם תשפר את מהירות האתר שלך בגוגל, ייתכן וישתפר מיקומך בגוגל.

לא להעמיס על דף הבית

ככל שדף הבית שלך עמוס יותר, כך זמן הטעינה  יהיה ארוך יותר, זהו כלל שתקף לכל הדפים באתר.

דף הבית צריך להרשים  את הגולש ולהניע אותו (בדרך כלל) לאחת משלושת הפעולות הבאות: מעבר לדף פנימי עם מידע ממוקד יותר, השארת פרטים או מכירת מוצר. באף אחד מהמקרים שציינתי אין סיבה להעמיס על דף הבית, יש למקד את הגולש לעבר המטרה ולהסיר כמה שיותר תכנים שאינם רלוונטים למטרה זו.

אתם גם תרוויחו אתר נקי ויעיל יותר וגם תשפרו את זמן הטעינה.

לא לטעון את כל התוכן ב"מכה אחת"

אם דף הבית נגלגל למטה ומציג תכנים בעת גלילה, בדקו את האפשרות שהתכנים המוצגים בעת הגלילה יתחילו להיטען רק כאשר מגיעים אליהם ולא לפני כן, זה גורם לכל חלק להיטען בנפרד ובמהירות ולא לכל חלקי הדף להיטען ב"מכה אחת" וארוכה.

להימנע מיותר מדי סרטונים

אם בחרתם להציג סרטון שיווקי באתר, אז ההמלצה היא להציג סרטון אחד מנצח ובשום מקרה לא להציג יותר מסרטון אחד. ההבדל בזמן הטעינה עלול להיות משמעותי ויותר מכך - לגולש אין שום עניין בצפייה כה ממושכת בסרטונים, בכל זאת, אתה לא נטפליקס ובנוסף לכך בטלפונים סלולרים הרבה פעמים הסרטונים לא עולים בזמן סביר ולכן מאטים באופן משמעותי יותר את זמן הטעינה של האתר.

יחס בין טקסט לתמונה

לתמונות לוקח יותר זמן להיטען לעומת טקסט שזמן הטעינה שלו הוא אפסי. כך שמומלץ לשמור על יחס שווה של לא יותר מתמונה אחת על כל פסקת טקסט ,כמובן שלכל אתר יש את האילוצים שלו בעניין  וזו לא תורה מסיני, אלא המלצה בלבד.

הגבלת הנפשות

הנפשה, כלומר כניסה של אלמנט מסויים באנימציה כלשהי ,  גורמת באופן ישיר לזמן טעינה ארוך יותר שכן זמן ההנפשה מתווסף לזמן הטעינה של האתר, אז יש לתת  על כך את הדעת ולא להפריז בכמות ההנפשות.

פוקוס על המובייל

הרוב המוחלט של הגולשים מגיע היום דרך הסלולר , כך שאם תשימו לב , אין בעצם משמעות לחלק גדול מהאלמנטים שגורמים לזמן טעינה ארוך יותר, תהיו חכמים ואולי גם קצת אמיצים ותנקו את החלקים שגורמים לזמן טעינה ארוך אם גם ככה לא רואים אותם בסלולר ותוכלו לשפר את זמן הטעינה באופן משמעותי.

לדוגמה, אם בדף הבית בגרסת הדסקטופ מופיעה הנפשה שבסלולר גם ככה לא מוצגת, עדיף לוותר על ההנפשה ולהרוויח זמן טעינה מהיר יותר בגרסת המחשב ובתמורה להרוויח מיקומים גבוהים יותר בגוגל ולהגדיל את ההכנסות מהאתר באמצעות זמן טעינה מהיר יותר.

כלים צד ג'

כלים ומודולים חיצוניים המחוברים לאתר כמו צ'אט, חלונות קופצים וכלים שונים - מומלץ לבצע בדיקת מהירות כשהם פועלים לאחר מכן לבצע בדיקה חוזרת  כשהם כבויים ולבדוק מה המחיר שהם גובים מזמן הטעינה של האתר.

כיווץ תמונות

הגורם מספר אחת לזמן טעינה ארוך של אתרים. הסבר: תמונה באתר אינטרנט צריכה לשקול כ-100 עד 200 קילו בייט ובהרבה מקרים בעלי אתרים מעלים תמונות בנפחים עצומים של יותר ממגה ואף הרבה יותר - זה המון וחסר פרופורציה. שימו לב לנפח של התמונות שאתם מעלים לאתר, זו נקודה מאוד קריטית בכל הקשור לזמן טעינה של אתר.

אחסון האתר ושרתים

כל אתר אינטרנט מתאחסן על גבי שרת , אם השרת עמוס , אינו חזק מספיק או אינו מתוחזק בצורה ראויה - הדבר יגרום לזמן טעינה ארוך ובמקרים רבים לזמן טעינה בלתי נסבל. אם השרת שעליו האתר שלכם מתאחסן מגיב לאט אז גם האתר שלכם מגיב לאט ואסור לכם לאפשר לזה לקרות.

המלצה קטנה לסיכום

כנראה שרק דף ריק יזכה לציון 100% בבדיקת מהירות משום שכל אלמנט המופיע באתר בעצם מוסיף לזמן הטעינה של האתר, חשוב להכיר את הנקודות שציינתי ולתת עליהן את הדעת כך שזמן הטעינה יהיה קצר עד כמה שניתן ולפחות קצת יותר טוב מסביר.

מאמרים נוספים

גוגל שופינג / Google Shopping

גוגל שופינג / Google Shopping

מה זה גוגל שופינג? קידום מוצרים בגוגל הנסרקים באופן אוטומטי מהאתר שלך ומופיעים כחלק ומעל תוצאות החיפוש בגוגל, ביוטיוב וברשת המדיה של גוגל.   חיבור החנות שלי לגוגל שופינג נעשה באמצעות פתיחת חשבון...

להמשך קריאה
שופיפיי או וורדפרס ?

שופיפיי או וורדפרס ?

השוואה בין שתי המערכות מנקודת מבט של מפתח וורדפרס לשעבר ושופיפיי בהווה לטובת בעל העסק שבסופו של דבר נשאר עם החנות וצריך לנהל אותה בקלות.

להמשך קריאה