דילוג לתוכן
שופיפיי או וורדפרס ?

שופיפיי או וורדפרס ?

קודם נבין את ההבדל בין קוד פתוח לסגור.

על מנת להבין את ההבדלים בין שופיפיי לוורדפרס בצורה הטובה ביותר, יש להבין קודם כל את ההבדלים בין קוד פתוח (וורדפרס) לבין קוד סגור (שופיפיי) . 

משמעות המושג קוד פתוח, הינו שקוד האתר אינו עולה כסף, הוא חופשי  ופתוח לשינויים ע"י מתכנתים  לטוב ולרע. לטוב כי זה יוצר גמישות מרבית וכל מתכנת יכול לשנות את הקוד כולו.  ולרע כי אין על כך פיקוח, או גוף מסחרי מסודר שמאגד את כל השינויים וזה גורר המון תקלות, עודף מידע וחילוקי דעות גם בתוך המדריכים עצמם ובעל האתר שבסופו של דבר הינו בעל עסק נשאר מבולבל ומתוסכל לא פעם. 

יש להבין שקוד פתוח לא מתייחס לתכני האתר, אלא למערכת עצמה, לדוגמה, מערכת ההפעלה של המחשב היא קוד סגור ואתה משתמש בה כפי שהיא, אם היא הייתה קוד פתוח ניתן היה בעזרת מתכנת להפוך אותה לחלוטין למה שאתה רוצה אבל ייתכן שזה היה גורר תקלות והשבתת המערכת כולה, לדוגמה אם למערכת ההפעלה הייתה יוצאת גרסת עדכון חדשה או תוכנה שלא  מתכתבת עם עבודת המתכנת. 

קוד פתוח נשמע כמו משהו קסום, אבל המשמעות העיקרית היא שהאחריות כולה נופלת בסופו של דבר על בעל האתר שלרוב אינו מתכנת, כולל טיפול בתקלות, אבטחה, אחסון ושרתים ואין אף מפתח של המערכת עצמה שמגבה אותך ברקע חוץ מבעל המקצוע שהקים עבורך את האתר. בקוד פתוח הכל טוב ויפה עד שקורה משהו ואז  כמעט תמיד זה נגמר בעוגמת נפש או בהוצאות מיותרות.

בשופיפיי לעומת זאת, מערכת קוד סגור, ישנה חברה ברקע, שופייפיי שהינה חברה קנדית , מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, חברה שנסחרת בנאסד"ק וכל מהותה היא פיתוח ותמיכה 24 שעות ביממה לחנויות הפעילות במערכת כולל טיפול באבטחה, שרתים, תקלות, שדרוגים של המערכת והוספת כלים חדשים באופן קבוע למערכת.

גילוי נאות

אני מקים חנויות 20 שנים, עד לפני כ-10 שנים הקמתי חנויות גם בוורדפרס ובעקבות תלונות של לקוחות על כך שהמערכת לא נוחה לשימוש הפסקתי להקים עליה חנויות וב3 שנים האחרונות אנחנו מקימים חנויות בסטודיו אך ורק במערכת שופיפיי. בשנים האחרונות ההיכרות שלי עם וורדפרס היא מתוך הכרת עולם האינטרנט והרבה מאוד שיחות עם בעלי חנויות בוורדפרס שמעניינים במעבר לשופיפיי.

בוורדפרס "האתר הוא שלי לכל החיים"

אין באמת דבר כזה אתר לכל החיים, הטכנלוגיה כל הזמן בתנועה, מתקדמת, בעל עסק מעצב כל 4-5 שנים בממוצע אתר חדש או שהאתר שלו עובר שיפוץ כללי שעלותו לרוב מסתכמת כמו הקמת אתר חדש. אז גם אם החלטת לבנות אתר בקוד פתוח (וורדפרס) וגם אם בקוד סגור (שופיפיי) הטענה הזו לא רלוונטית.

גם את הטלפון שבו אתה משתמש רכשת והוא שלך לכל החיים, אבל מה תעשה איתו בעוד 3-4 שנים ? כנראה שתזרוק אותו לפח ותחליף לדגם משוכלל יותר, למה ? כי הטכנולוגיה מתקדמת, אף אחד לא משדרג לך אותו עם השנים וכך גם עם וורדפרס ומערכות קוד פתוח.

כאשר האתר שלך עובד במערכת קוד סגור, הקוד של האתר שלך כל הזמן עובר שדרוגים ומתעדכן טכנלוגית מבלי שזה דורש התערבות כלשהי מצדך ולכן דווקא כשהאתר נבנה בקוד סגור הסבירות שהוא ישמש אותך למשך זמן ארוך ארוך יותר היא גבוה בהרבה מאשר במערכת קוד פתוח.

מהירות האתר

לאחר התקנה בסיסית שתי המערכות בנויות לעבוד מהר. תקחו תבנית בסיסית בשופיפיי או בוורדפרס מבלי לבצע עליה אף שינוי ותהנו מאתר שרץ מהר בשתי המערכות. מכאן והלאה ככל שתעמיסו קבצי מדיה וכלים שונים כך המהירות תרד. כך שיש יותר חשיבות לבעל המקצוע שמקים את האתר בנקודה הזו ושידע להנחות אתכם כיצד לשמור על מהירות האתר לאורך זמן ושידע כיצד להתקין כלים שאינם מאטים את המערכת ולהעלות קבצי מדיה באופן שאינו מכביד על מהירות האתר.

כלים ותוספות

בשופיפיי, כל הכלים עוברים בקרה של חברת שופיפיי לפני שהם מוצעים לשימוש בחנות האפליקציות של שופיפיי וכל תוסף מגובה בתמיכה של המפתחים שלו ובבקרה על התמיכה ע"י שופיפיי. כמו כן היחידים שיכולים לדרג את הכלים הם בעלי החנויות אשר השתמשו בו. כך שמבחינת אמינות הכלים - אין יותר מזה, הכל עובד חלק. 

בוורדפרס לעומת זאת, כל אחד יכול לפתח כלים ולהציע אותם ללא פיקוח ובקרה, מדוע צריך פיקוח ובקרה? כדי למנוע פרצות אבטחה, תקלות של כלי כלשהו בשילוב של כלי אחר וגרימת שיבושים בתקינות האתר, או בקיצור עודף כלים והיעדר פיקוח.

מבחינת כמות הכלים, לשופיפיי ישנם כ-4000 כלים שונים המיועדים להקמת חנויות, כל עוד אתם לא מנסים להמציא את הגלגל, תמצאו את מה שאתם צריכים. אם אתם כן מחפשים להמציא את הגלגל ולצור משהו ייחודי או שקיים צורך אמיתי בכלי ייחודי שלא קיים בשופיפיי , אז וורדפרס או מערכת אחרת יותר יתאימו עבורכם. 

תקלות 

בוורדפרס התקלות נוחתות על בעלי האתרים מכל מיני כיוונים, הן מהתבנית, פרצות אבטחה, מהתוספים השונים, בעת שדרוג המערכת ואף מהשרתים עליהם מאחוסנים האתרים.

בשופיפיי, ההתעסקות הזו לא קיימת, הכל עובד חלק משום שיש חברה מסודרת ברקע שדואגת לכך ולקחת על כך אחריות, אם מתגלה תקלה סביר שהיא תטופל עוד לפני שתדעו עליה.

אבטחה

האבטחה בשופיפיי הינה ברמה הגבוה ביותר, אין פרצות אבטחה, כשחברה מסחרית עומדת מאחוריך ודואגת לכך אין בכלל שאלה או עניין, הנושא של אבטחה בכלל לא מעניין, פשוט מובנה וברמה הגבוה ביותר שיש.

בוורדפרס עליך להתקין SSL באופן עצמאי או לדאוג שחברת השרתים תתקין ותחדש אותו בכל שנה, וכן לדאוג לפירצות אבטחה בקוד ולסגור אותם בכל פעם שמתגלה פרצה בעזרת חברת אבטחה, מה שגורר עלויות ועוגמת נפש.

 לסיכום

אם כבעל עסק אתה מחפש כלי שיתן לך ראש שקט, בלי הרפתקאות מיותרות ועם זאת אתר שטכנולוגית בקדמת הבמה, שופיפיי זו המערכת שלך. אם אתה מחפש הרפתקאות ו/או לנסות להמציא את הגלגל טכנולוגית, לך על וורדפרס, רק אל תשכח בדרך שהלקוח שלך לא מעוניין שתציג לו אתר שממציא את הגלגל, זה לא התפקיד שלך, התפקיד שלך הוא לספק לו מוצר איכותי במחיר הוגן.

כמו כן, ממליץ לפנות לבעלי חנויות פעילות בשופיפיי ובעלי חנויות בוורדפרס ולשמוע מהם את החוויה על השימוש במערכת לאורך זמן, מההיכרות שלי עם התחום ועם בעלי העסקים בשתי המערכות, אני כבר יודע מה התשובות שתקבלו, לבחור שופיפיי, חד משמעית.

וסיכום עולמי 

לאחר כתיבת מאמר זה, החלטתי שכדאי לבדוק מה כותבים בעולם בנושא, חיפשתי בגוגל SHOPIFY VS WORDPRESS  וכל ההשוואות מצביעות על כך ששופיפיי עדיפה על וורדפרס לבעלי עסקים.

ברשותכם, אתמקד בשניים מהסיכומים של המגזינים הטכנולוגים המובילים.

HYPER6 , קבע לאחר מחקר מעמיק שבשופיפיי יחסי ההמרה גבוהים יותר מוורדפרס (היחס בין כמות הכניסות לרכישות) וסיכם בכך ש"עם יחסי המרה גבוהים יותר, אין שום סיבה לבעל העסק או למי שאינו מתכנת לחשוב על מערכת אחרת שאינה שופיפיי" 

בWeb site builder expert שהינו אתר מקצועי למפתחים ומעצבים בוצעה השוואה מקיפה ומרשימה בין וורדפרס לשופיפיי שבסופה קיבלה שופיפיי את הציון 4.7 ו-וורדפרס את הציון 3.2. 

אז איך זה שכל כך הרבה אתרים בנויים על וורדפרס?

בעיקר, כי היא חינמית למפתחים.

מאמרים נוספים

כיצד לשפר את זמן הטעינה של האתר

כיצד לשפר את זמן הטעינה של האתר

מדוע יש חשיבות מכרעת לזמן טעינת האתר ? לפני הכל , הגולשים  מצפים שזמן הטעינה יהיה נמוך מ-2 שניות ולא מעט מחקרים הנעשו לאחרונה מצביעים על כך  כי אתרים הנטענים לאחר 3 שניות לעומת אתרים הנטענים עד 2 ש...

להמשך קריאה
אתר נגיש -  כל מה שלא סיפרו לכם

אתר נגיש - כל מה שלא סיפרו לכם

מהו אתר נגיש אתר נגיש הינו אתר המאפשר גלישה נוחה וידידותית לבעלי מוגבליות. כיצד מתנהג אתר נגיש ובמה זה מתבטא  לדוגמא, ניתן לגלוש באתר באמצעות תוכנה לקריאת מסך, לגלוש בו ללא שימוש בעכבר ועוד.. מי מ...

להמשך קריאה