דילוג לתוכן
כיצד לתת לגולש תחושת אמון באתר

כיצד לתת לגולש תחושת אמון באתר

חשיבותה של תחושת האמון מול הגולש
אתם מציעים באתר שלכם מוצר ו/או שירות שאתם מאוד מאמינים בו ובמקצועיות שלו, המחיר גם משתלם, אבל עדיין רוב הגולשים בוחרים במתחרים שלכם ואתם משתגעים מזה? כנראה שהגיע הזמן לעשות בדק בית - האם האתר שלך מעניק תחושת אמון אצל הגולש? 
אתה מצדך מצפה שהגולש יקרא את ההצעה שלך ולפיה בלבד יצור איתך קשר או ישלם דרך האתר. אבל חשבת פעם על הגולש בכל התהליך הזה? הוא לא מכיר אותך, לא את טוב ליבך ולא את מניעך. אל תזלזל בגולשים כאילו שמדובר בהמון טיפש, להפך, חוכמת ההמונים רלוונטית היום יותר מתמיד בעידן האינטרנט. זכרו תמיד, אמון בין הגולש לאתר משמעותו אמון בין הלקוח לבית העסק ולכן חובה להעניק לגולש קודם כל תחושת ביטחון, אחר כך כל השאר.
אז איך עושים את זה?
לפניכם 10 דרכים יעילות ליצירת תחושת אמון אצל גולש שנכנס לאתר אינטרנט של בית עסק שאינו מכיר. 

מספר טלפון ודרכי התקשרות

המרכיב הכי בסיסי ליצירת אמון אצל הגולש, משום שבלעדיו הגולש יחשוד בבית העסק העומד מאחורי האתר ובצדק. הרי אין לגולש שום דרך לצור קשר טלפוני ישיר עם בית העסק במקרה של תקלה או כשל בשירות של בית העסק. כדאי להבין את המשוואה שאם אתה לא נותן לגולש את טיפת האמון המינמלית בפרסום מספר הטלפון שלך באתר, אל תצפה לקבל ממנו את האמון הזה בחזרה. תחשוף יותר פרטי התקשרות ותהנה מאמון גדול יותר. (כתובת, דפים ברשתות חברתיות , דוא"ל ועוד)

לתת לגולש לטעום מהשירות לפני שהוא רוכש

על טעימות בחינם שמעת? תאמץ את הקונספט באתר שלך. אם יש לך אפשרות לעשות זאת, תציע תקופת ניסיון בחינם, תצוגה מקדימה של השירות או כל דרך אחרת בה יוכל הגולש "לטעום" מהשירות או המוצר שלך לפני שהוא רוכש אותו.

להימנע מתרגילים שיווקים זולים, או מעומס שיווקי

הגולשים היום עצלנים יותר מאי פעם, אבל כמה עצלנים ככה חכמים. אז באמת שלא כדאי לזלזל באינטלגצית הגולשים באמצעות גימקים שיווקים זולים, או יותר גרוע - מעומס של גימיקים שיווקים בדף אחד וזה לא בגלל שמרוב דובים לא רואים את היער, אלא בגלל שהאתר שלכם פשוט יראה כמו בדיחה לא אמינה.

אל תבקש מהגולש מידע שאתה לא באמת צריך

טופס השארת פרטים הינו חלק בלתי נפרד מאתרי אינטרנט של עסקים ומדפי נחיתה בפרט, לעולם אל תבקש מהגולש פרט שאתה לא באמת צריך, לדוגמא, "שם" זה שדה הכרחי בטופס השארת פרטים. "שם מלא" זה כבר מתחיל לעצבן ואם תבקש את כתובת המגורים שלי, אז איבדת אותי לגמרי.

רשימת לקוחות והמלצות

ציטוטים של לקוחות מרוצים, המלצות, לוגואים של לקוחות או כל דרך אחרת שבה תוכל להציג את רשימת הלקוחות שלך, תתרום לתחושת אמון אצל הגולשים באתר האינטרנט שלך.

אישורים, הסמכות, תו תקן וחותמות

באישור משרד הבריאות, מס' קבלן או רישום כבעל מקצוע, מיוצר בישראל, תעודות, הסמכות, תו תקן או כל "אישור" גורם חיצוני המעיד לטובת בית העסק או המוצר - תפרסמו באתר, אם אין לכם כזה (או שאתם חושבים שאין לכם כזה) תייצרו. גרפיקה עם חותמת של שנות ניסיון או משפט המעיד על המוניטין של בית העסק, יכול להיות אפקטיבי לא פחות ואף יותר מתו תקו או תעודה ממקור חיצוני.

הצג את עצמך באמת

הציגו את עצמכם ואת צוות הארגון בתמונות ובוידאו, המיקום הרלוונטי והדרך לעשות זאת משתנה מעסק לעסק, ישנם מקרים שיתאים לעשות זאת בדף הבית ויש כאלו שבף האודות לדוגמא, בדיוק כמו בכל הסעיפים האחרים במאמר זה, כל מקרה לגופו.

רשתות חברתיות

דפים פעילים ברשתות החברתיות, עם מספר רב של עוקבים, ופוסטים מעודכנים שלכם מהשבוע / שבועיים האחרונים, בהחלט יעזרו ביצירת אמון בין הגולש לבית העסק , כך שאם אתם מפעילים דפים פעילים ברשתות החברתיות, כדאי להציגם באתר ושיהיו נגישים לכל גולש באתר.

אחריות

ספקו אחריות למוצרים ולשירותים שאתם מציעים והציגו זאת באתר. לא הגיוני שכצרכנים אנחנו מייחסים לתעודת אחריות חשיבות מכרעת לפני רכישה ובמקביל כבעלי עסקים אנחנו לרוב לא חושבים עליה בכלל.

גרפיקה מקצועית

ולסיכום, תעטפו את כל זה בגרפיקה יפה ומקצועית, כי גרפיקה חובבנית = בית העסק חובבני, מחפפים בגרפיקה, מחפפים גם בשירות.

מאמרים נוספים

איך לבחור בין וויקס לוורדפרס ?

איך לבחור בין וויקס לוורדפרס ?

גילוי נאות, אנו בונים אתרי תדמית במערכת האתרים שלנו, ב-WIX, בשופיפיי ובין השנים 2008-2012 הקמנו לא מעט אתרים בוורדפרס, עד שקיבלנו החלטה להפסיק לעבוד עם וורדפרס, האתרים היו נפלאים, הלקוחות היו מרוצי...

להמשך קריאה
5 אלמנטים קריטיים לדף נחיתה אפקטיבי

5 אלמנטים קריטיים לדף נחיתה אפקטיבי

הקדמה יצירת דף נחיתה ייעודי למוצר או שירות , הינו דבר חיוני לכל בית עסק עם נוכחות אינטרנטית. שלא תבינו לא נכון, הזרמת כניסות לדף הבית זה דבר נפלא לפעילות היום יומית. אך אם על השולחן בבית העסק עומדת...

להמשך קריאה