דילוג לתוכן
איך לבחור בין וויקס לוורדפרס ?

איך לבחור בין וויקס לוורדפרס ?

גילוי נאות, אנו בונים אתרי תדמית במערכת האתרים שלנו, ב-WIX, בשופיפיי ובין השנים 2008-2012 הקמנו לא מעט אתרים בוורדפרס, עד שקיבלנו החלטה להפסיק לעבוד עם וורדפרס, האתרים היו נפלאים, הלקוחות היו מרוצים מהתוצאה, אבל נתקלו בקשיים מהותיים בניהול האתר והתכנים. במקביל מערכת האתרים שלנו תפסה תאוצה והכילה יכולות ניהול ועריכה ידידותיים למשתמש כך שמהצד שלנו ההחלטה להפסיק לעבוד עם וורדפרס הייתה מתבקשת ואני אישית מברך עליה עד היום. בפוסט זה  אבצע השוואה בין WIX ל-WORDPRESS המתבססת על ניסיון בשתי המערכות מנקודת המבט שלי ושיחות לאורך השנים עם בעלי אתרים שעבדו על שתי המערכות. 

יכולות מערכת וכלים

וורדפרס: מגוון רחב של כלים (אלפים) שהתקנתם דורשת ידע קל בתכנות (או יותר אם מתעוררות בעיות טכניות בעת התקנתם). כל אחד יכול לפתח כלי ולהפיץ אותו ללא שום בקרה, כך שכמות כלים לא חסרה, מנגד עקב היעדר פיקוח התקנתנו עלולה לגרום לתקלות באתר ופריצות אבטחה.
WIX: מגוון כלים מצומצם יותר לעומת WORDPRESS, אך איכותם גבוהה בהרבה. הכלים, עברו תהליך בקרה קפדני של צוות הפיתוח של WIX לפני שהועלו למערכת ושהתקנתם מתבצעת בלחיצת כפתור וללא ידע בתכנות וללא תקלות.
בוורדפרס מגוון רחב יותר של כלים ואפשרויות לעומת WIX. 

התקנות ושדרוגים עתידיים

וורדפרס: על מנת לשמור על תקינות האתר  יש לבצע מספר עבודות תחזוקה בשנה שיגנו על האתר שלכם מפריצות וישמרו על המערכת מעודכנת ברמה הטכנולוגית. את השינויים  יש לבצע אופן ידני ולעיתים (לא נדירות) השדרוגים עלולים לגרום לתקלות באתר ולדרוש התערבות של מתכנת (ועלויות כספיות)
מצד שני, אתה בעל הבית, אף אחד לא מחייב אותך לעשות את השדרוג או יגיד לך מתי, המערכת באחריותך, לטוב ולרע.
WIX: ממשק הניהול של WIX , אפליקציות חדשות וממשק הניהול עוברים עדכונים באופן שוטף ע"י צוות הפיתוח של WIX, ומכיוון שמדובר בקוד סגור העניין באחריות WIX , השדרוגים מתבצעים ברקע מבלי שתרגיש בהפרעות או שיטרידו אותך, ראש שקט.

נוחות שימוש

וורדפרס: אופן עריכת התכנים בוורדפרס מיושנת מאוד ולא נוחה לבעל העסק הממוצע שמעוניין לעדכן את האתר שלו.
WIX: ממשק ניהול שהנוחות שלו לפני הכל, מדובר בממשק גרירה נוח וידידותי, גם ללא ידע טכני כל אחד יכול לנהל אתר WIX ללא שום קושי. 

תמיכה ושירות

וורדפרס: אם היינו צריכים לתאר בשתי מילים, המילים היו "עומס מידע". בוורדפרס יש קהילה עצומה של משתמשים וכמות עצומה של הדרכות כדי לעזור לך, אך  זה אתגר להבין אילו מאמרי עזרה טובים, והשאר גרועים.
WIX: מרכז תמיכה מקצועי ומסודר, אינך תלוי במתכנתים למינהם, ישנה חברה מסודרת שתומכת בך.

מחירים

WIX: בין 8-12 דולר לחודש
וורדפרס: אחסון אתר בחברה מקצועית, כ-30 ש"ח לחודש, יש לקחת בחשבון עלוית אחזקה שוטפות שדורשות עבודה של מתכנת, טיפול בבאגים ותקלות, עזרה בהתקנת אפליקציות ושדרוגים טכניים.
עלות הקמה חד פעמית, תלוי בחברה ובמעצבים שתבחרו, לא צריך להיות הבדל בגלל מערכת כזו או אחרת משום שחברה מקצועית מתמחרת את המחיר שלה לפי איכות העיצוב והניסיון ולא לפי המערכת.
עלות דומיין, דואר אלקטרוני ושרותים נלווים גם אינם תלויים במערכת זו או אחרת.

מה הקטע עם התבניות?

בשתי המערכות קיימות אינספור תבניות מוכנות מראש, אך אם בוחרים חברה מקצועית, זה לא רלוונטי משום שחברת העיצוב אמורה לעצב את האתר בהתאמה אישית ולא על בסיס תבנית קיימת, חשוב לוודא זאת לפני חתימת החוזה.

קידום האתר

יש לי המון ניסיון בקידום אתרים, בוורדפרס , בWIX, בשופיפיי ובמערכות נוספות.
המון מתכנתים עובדים רק עם וורדפרס ולכן קל להם להפיץ את השמועה שזו מערכת שגוגל אוהב. אני חולק על כך, לגוגל אין מערכת שהוא אוהב, צריך להיכנס לפרופורציה ולתת לגוגל את הכבוד שלו בעניין ולהבין את האינטרסים של הגוף העצום הזה שנקרא גוגל.
המטרה של גוגל היא להציג תוצאות רלוונטיות לגולש, אם האתר שלכם יהיה רלוונטי לגולש - הוא יופיע במיקום גבוה יותר בגוגל, אין לגוגל שום אינטרס לתת העדפה לוורדפרס או למערכת אחרת, ובתנאי שהאתר נבנה לפי חוקי הקידום הבסיסיים , הקיימים בוורדפרס, בWIX וכמעט בכל מערכת אתרים שקיימת היום.
עדכון מינואר 2020, בגוגל הוציאו הודעה רשמית בעקבות השמועות שמפיצים מפתחי אתרי וורדפרס "אין שום בעיה עם אתרי WIX בגוגל ועם קידום אתר WIX בגוגל"

תוצאה סופית, תאכלס, מה אני מקבל ?

שתי המערכות, על הנייר משווקות כמערכת "בנה אתר בעצמך" היום כל דבר אפשר לעשות לבד באמצעות סרטונים והדרכות, לא רק בעולם האינטרנט. אז חשוב לציין שהתשובה שלי מסתמכת על מקרה שבו בעל עסק בונה אתר באחת משתי הפלטפורמות בעזרת חברה מקצועית עם ניסיון בעיצוב ובניית אתרי אינטרנט.
והתשובה בעניין הזה היא ברורה, זה לא משנה מה תבחר, אלא מי מבצע את העבודה, הניסיון שלו, האם הוא מצליח להבין את הרצונות שלך וליישם אותן? כל זה ניתן לבצע ועוד הרבה יותר בשתי המערכות, כלומר זה לא משנה איזו מערכת תבחר, אלא איך יעבדו עליה, מי בעל המקצוע , מה הן יכולות העיצוב והייעוץ של בעל המקצוע שתבחר - כל אלו ישפיעו על האתר יותר מאשר המערכת עצמה. ואף יותר מזה, אם אותו מעצב יבנה את האתר בוורדפרס או בWIX, התוצאה צריכה להיות זהה ברמה הויזואלית, אתה צריך לבחור עם מה יהיה לך יותר נוח לעבוד ואילו תנאים מתאימים לך יותר בהווה ובעתיד.

על עבר, הווה ועתיד לסיום

אני מלווה את תחום בניית האתרים עשרים שנה, עוד לפני שהקמתי את הסטודיו, אני רוצה לקחת אתכם בציר הזמן. בתחילת שנות ה2000 הייתה מערכת בשם PHP NUKE  שהייתה מערכת קוד פתוח מובילה לזמנה, ב2008 זו הייתה הJOOMLA שהחליפה אותה ובחמש שנים האחרונות הוורדפרס לקחה את השלטון בקוד הפתוח. כלומר , כל 7-8 שנים חולף לו דור בעידן אתרי האינטרנט ובכל פעם מערכת אחרת תופסת את השלטון. וכך זה גם במערכות הקוד הסגור, היום זה WIX ולפניה היו אחרות בקוד סגור.
חשוב להיכנס לפרופורציה ולהבין שאתר אינטרנט למרות ההבטחות של חברות הבנייה - הוא לא לכל החיים, 3-5 שנים בעידן האינטרנט זה שנות דור, אף אחד לא יכול להתחייב מה יהיה בעוד 3 שנים, כל התחום יכול להיראות אחרת או שלא, אין לדעת. מחר יכולה לקום חברה שתשנה את כללי המשחק. אבל נכון להיום ולהסתכלות על עשרים השנים האחרונות, כל 7-8 שנים חולף לו דור בתחום בניית האתרים ובעל עסק בונה אתר אינטרנט חדש כל 4.5 שנים בממוצע.

מאמרים נוספים

כיצד לתת לגולש תחושת אמון באתר

כיצד לתת לגולש תחושת אמון באתר

חשיבותה של תחושת האמון מול הגולש אתם מציעים באתר שלכם מוצר ו/או שירות שאתם מאוד מאמינים בו ובמקצועיות שלו, המחיר גם משתלם, אבל עדיין רוב הגולשים בוחרים במתחרים שלכם ואתם משתגעים מזה? כנראה שהגיע הז...

להמשך קריאה